September 2010

Kisah impianku membawa kesemua anak-anakku untuk menunaikan Haji bersama-sama. Sebuah perancangan , cabaran dan kesukaran yang pasti bukan kepalang payahnya . Inilah kisah sebuah perjalanan menuju Allah sambil anak-anak kami pimpin bersama . Tuhanku...mudahkanlah ia !

Ianya bermula sebaik sahaja aku pulang menunaikan Haji pada Tahun 2009. Sebuah keluarga membawa kesemua anak-anak mereka yang berusia belasan tahun untuk turut menunaikan Haji telah mencetuskan impian dan nekadku untuk turut mengikuti jejak mereka.




Pada Tahun 2017 , usia kami, Insya Allah :

Abah - 55 tahun ; Mama - 52 tahun ; Shafiq - 29 tahun ; Faisal - 26 tahun ; Alia - 19 tahun ; Aneesa - 17 tahun

Tuhanku berilah kami usia yang diberkati....

Sunday, March 31, 2013

Doa

. "Kau Permudahkanlah semuga Haji kami akan dapat kami lakukan bersama kesemua anak-anak kami".

Itulah doa yang tidak pernah terlepas untuk aku lafazkan sejak 4 tahun yang lalu ...

Itulah doa yang selalu buat aku resahkan kalau ianya tidak tercapai ..
Itulah doa yang aku takut kalau aku terlupa membacanya ..
Itulah doa yang menguatkan untuk aku terus mengumpul kekuatan dari segi emosi , fizikal malah kewangan ..
Itulah doa yang kujadikan amanah untuk aku sempurnakan sebaik mungkin
Itulah doa yang selalu membuat aku menangis ..
Itulah doa yang termimpi mimpi bersama permata permata hatiku di Arafah , Mina dan Mudzaliffah ...
Itulah doa yang aku harap kesampaian ...
Itulah doa yang sempurnakan aku sebagai ibu dan hamba Mu...
Itulah doa yang menutup mataku dengan senyum bahagia ...
Itulah doa yang sangat manis , sangat indah dihati seorang mama ..
Itulah doa ku Ya Rabbi ...

Terimalah ia ..


Sempurnakanlah ia....


AMIN YA RABBAL ALAMIN ....



No comments:

Post a Comment