September 2010

Kisah impianku membawa kesemua anak-anakku untuk menunaikan Haji bersama-sama. Sebuah perancangan , cabaran dan kesukaran yang pasti bukan kepalang payahnya . Inilah kisah sebuah perjalanan menuju Allah sambil anak-anak kami pimpin bersama . Tuhanku...mudahkanlah ia !

Ianya bermula sebaik sahaja aku pulang menunaikan Haji pada Tahun 2009. Sebuah keluarga membawa kesemua anak-anak mereka yang berusia belasan tahun untuk turut menunaikan Haji telah mencetuskan impian dan nekadku untuk turut mengikuti jejak mereka.




Pada Tahun 2017 , usia kami, Insya Allah :

Abah - 55 tahun ; Mama - 52 tahun ; Shafiq - 29 tahun ; Faisal - 26 tahun ; Alia - 19 tahun ; Aneesa - 17 tahun

Tuhanku berilah kami usia yang diberkati....

Saturday, November 1, 2014

62 tahun lagi !



Sebenarnya agak sedikit kecewa ,  bila telah genap 5 tahun penantian menjelang Hari Raya Aidil Adha , dek kekangan  kewangan dalam berbagai masalah , akhirnya dari sehari demi sehari impian untuk mendaftar balik tertunda tunda.  

Bonus nanti !  Bisik hati memujuk .

Tanpa diduga menerima message whatsap berkenaan dengan cuma membawa slip EPF untuk mendaftar.  Riang hatiku tidak terkira mendapat cara yang tidak aku sangkakan tanpa perlu mengeluarkan sesen pun wang untuk mendaftar semula.

Alhamdulillah , terlalu nikmat rasanya menanti sekian lama akhirnya dapat juga impian ku untuk mendaftar semula menjadi realiti yang aku tunggu tunggu sekian lama.

Padahal sudah pernah pergi haji tetapi bila dapat daftar semula riangnya seperti saat aku menerima surat tawaran haji dulu  seperti terulang balik.  

Sungguh aku bersyukur walaupun giliran menanti 62 tahun lagi !

Ujian kesabaran telah aku lalui , kini ujian mengumpulkan duit penuh secepat mungkin pasti bukan kepalang sukarnya.  Namun sedikitpun aku tidak patah semangat.  Berselirat dugaan namun aku tetap mahu kesana  lagi ....

Labaikallah Humma Labaik ! !



No comments:

Post a Comment