September 2010

Kisah impianku membawa kesemua anak-anakku untuk menunaikan Haji bersama-sama. Sebuah perancangan , cabaran dan kesukaran yang pasti bukan kepalang payahnya . Inilah kisah sebuah perjalanan menuju Allah sambil anak-anak kami pimpin bersama . Tuhanku...mudahkanlah ia !

Ianya bermula sebaik sahaja aku pulang menunaikan Haji pada Tahun 2009. Sebuah keluarga membawa kesemua anak-anak mereka yang berusia belasan tahun untuk turut menunaikan Haji telah mencetuskan impian dan nekadku untuk turut mengikuti jejak mereka.




Pada Tahun 2017 , usia kami, Insya Allah :

Abah - 55 tahun ; Mama - 52 tahun ; Shafiq - 29 tahun ; Faisal - 26 tahun ; Alia - 19 tahun ; Aneesa - 17 tahun

Tuhanku berilah kami usia yang diberkati....

Friday, September 17, 2010

Calon Haji 2010

Beberapa nama kawan-kawan kami telah "confirm" dapat menunaikan Haji pada tahun ini termasuklah adik bongsu aku, Azrol . Mereka yang dapat pergi , hati ini pula yang teruja kegembiraan. Rasanya mahu ikut serta. Tak puas dengan Haji tahun lepas, kalau mampu mahu aku ulangi lagi saat itu.

"Abang nak beli kain ihram", bisik suami ku sebaik pulang dari ofis. Aku pula tidak membantah sememangnya seronok untuk turut "menumpangkan" bahagian kami dalam Haji mereka. Elok juga cadangan suamiku untuk belikan kain ihram kerana ianya sangat penting dan amat berguna untuk digunakan disana. Setidak-tidaknya dengan memakai kain ihram yang kami hadiahkan sedikit sebanyak kami dapat juga tempas ibadat mereka.
Semuga mereka mendapat Haji yang Mabrur. Tarikh finalise belum lagi diperolihi oleh adik saya tapi dijangka antara 2/ 11 atau 3/11. Kami pula perlu mengetahui tarikh tersebut untuk merancang cuti supaya dapat turut serta menghantar adik saya di Kelana Jaya nanti.


No comments:

Post a Comment